MOŻLIWOŚĆ KUPOWANIA DOBREGO JAKOŚCIOWO PIECZYWA BIAŁEGO O WALORACH PRZEWYŻSZAJĄCYCH PIECZYWO WIELOZIARNISTE.

Pieczywo pszenne jest potocznie uznawane jako pieczywo mniej zdrowe niż pieczywo ciemne , wielu ludzi ze względów zdrowotnych sięga po pieczywo ciemne. Dzięki naszemu innowacyjnemu produktowi możemy zaoferować konsumentom pieczywo pszenne o obniżonej kaloryczności i z dużą zawartością błonnika na poziomie 7% w finalnym produkcie, co czyni go produktem prozdrowotnym.

TECHNOLOGIE PRODUKCJI PROZDROWOTNEGO PIECZYWA Z MĄKI PSZENNEJ, O ZAWARTOŚCI BŁONNIKA 7%

Trzy lata temu wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie przystąpiliśmy do projektu badawczego. Przedmiotem badania były możliwości produkcji pieczywa pszennego oraz makaronów o obniżonej kaloryczności i z dużą zawartością błonnika. Projekt zakończył się sukcesem i posiadamy prawa chronione patentem do technologii produkcji. Dzięki zastosowaniu mikrorozdrobnionego preparatu błonnikowego wytwarzanego z ziaren owsa udało nam się uzyskać bardzo dobre wyniki w finalnym produkcie na poziomie 7% zawartości błonnika. Najważniejsze, pieczywo nie zmienia swoich dotychczasowych walorów smakowych oraz zapachu, a uzyskuje funkcjonalność prozdrowotną.

POSTRZEGANIE FIRMY JAKO LIDERA W PRODUKCJI PROZDROWOTNEJ

Od kilku lat wzrasta świadomość konsumentów co do sposobu zdrowego stylu życia. Powstają jak grzyby po deszczu studia fitness, siłownie , gabinety dietetyczne. Ludzie dostrzegają potrzebę dbania o swoje zdrowie , a co za tym idzie wzrasta świadomość potrzeby zdrowego odżywiania się . Konsumenci zaczynają świadomie dokonywać zakupów i poszukują produktów ekologicznych i prozdrowotnych. Dla tych świadomych, nie ma większego znaczenia lokalizacja piekarni czy drobna różnica w cenie. Jeżeli Twoja piekarnia będzie produkowała zdrowe pieczywo na długie lata zapisze się to w świadomości konsumentów, że właśnie w tym miejscu warto robić zakupy.

UDZIAŁ W ZMIANIE NEGATYWNEGO TRENDU SPADKU KONSUMPCJI PIECZYWA BIAŁEGO W POLSCE

Od wielu lat obserwuje się negatywny spadek konsumpcji pieczywa. Dodatkowo produkcja rozkłada się na wszelkie wynalazki”. Wzrasta świadomość konsumentów którzy chętniej sięgają po pieczywo prozdrowotne, a w przekonaniu pieczywem zdrowszym jest pieczywo ciemne , takie jak żytnie, graham , wieloziarniste – z mąki pełnego przemiału.
Do tej pory na rynku nie było pieczywa pszennego o obniżonej kaloryczności i z dużą zawartością błonnika , a jednocześnie nie odbiegającego w smaku i wyglądzie od zwykłego pieczywa pszennego. Nasz wyrób spełnia te wszystkie kryteria, jest smaczny i zdrowy. Zakładamy, że wspólnie uda nam się zatrzymać spadek spożycia. W przyszłości dzięki kampaniom informacyjnym odwrócimy ten trend. spadku spożycia pieczywa pszennego.

KORZYŚCI EKONOMICZNE

Przy projektowaniu programu Złote Ziarno założyliśmy, że w sklepie zewnętrznym pieczywo jest dostarczane z kilku piekarni. Badania rynku dowodzą, że jest to przynajmniej pięciu dostawców w jednym punkcie. Założyliśmy, że będąc jednym z pięciu którzy produkują pieczywo podobne lub lepsze w smaku, a przy tym prozdrowotne to konsumenci chętniej będą sięgali po nasz produkt.. Naszym założeniem jest, by z naszego produktu nie było zwrotów –a to już są wymierne korzyści. Dodatkowo, jeżeli każdemu z pozostałych dostawców uda się odebrać kilka procent, to przy tym samym koszcie dystrybucji zwiększa się wymiernie marżowość, która przekłada się bezpośrednio na zysk.